Reklama
 
Blog | Benjamin Slavík

Kanye West epilepsií netrpí

Jedna z největších hvězd současného popu nabízí jedno z vizuálně nejzajímavějších videí poslední doby. Další zářez Kanye West.

Začíná to mít pachuť stereotypu, ale opět je důvod mluvit o Kanyem Westovi (hvězda loňska, které jsou všechny zavedené žánry i známá měřítka velkoleposti krátká). V nabídce aktuálních hudebních videí hledá těžko konkurenci. To, co pro něj natočil Hype Williams, začne varováním pro epileptiky – jestli ji máte, nekoukejte na to, mohl by se o vás pokoušet záchvat. Začne to vzpomínkou na top film loňska Gaspara Noé, Vejdi do prázdna, jeho zběsilou slideshow titulků, různě masivních, vždycky propracovaných fontů, kadence, co zabíjí. Video je zajímavé vizuálem, stylizováním. Nabídne zážitek, co se nedá popsat slovy, lepší je se na děj dívat než o něm číst. Neodolatelně barevně bliká a na střídačku se ukážou tři hvězdy. Hlavní je majitel skladby Kanye – chytá se za hlavu, běduje, zpovídá se, ale nezapomene být roztomile macho; tanec na autě. Podobný americký showbiz produkt potřebuje sex a nejen v náznacích. Musí tam být neoblečená/nesvlečená žena (je nutné ustát koncept dráždící, ale středostavovskou prudérnost nepobuřující). Rihanna byla vhodná; kroutí se, jak je potřeba. Kid Cudi je cukrouškem současné hiphopové scény; jeho lehce gay (není pejorativum, jen charakteristika) výstupu stačilo pár gest a laškujících výrazů v luxusním oblečku na Elvise.

Můžete říci, že nic extra – že žádný příběh, že žádná pointa, že se na svém naleštěném mole kroutí jenom tři komerční hvězdy. Je to ale podobné jako s celou poslední Westovou deskou. Ambice dostat do komerce umění, aniž byste to zatížili alternativou, kterou popové publikum mozkové závity mučit nebude. West se nevzdaluje – ukazuje, že všechno, když máš talent, můžeš dělat po svém. Zbavit se stereotypu a nabídnout vlastní pocit – třeba z barev, luxusu a lascivních póz. Nejde o to, co se v klipu děje, ale jak se to tam děje a jak je vám to ukázáno. Ta skladba je taky skvělá, moc lepších hitů na první pokus se po internetu a éteru netoulá.




Reklama