Reklama
 
Blog | Benjamin Slavík

reklama na pohodu

Mezi publicisty a blogery nebudu výjimka. Také hlásám, že veškeré produkty - videa, klipy, singly, remixy, boční projekty členů a samozřejmě řadové desky - se značkou Animal Collective se vyplatí sledovat . Jejich nahrávky nejsou fastfood, ale produkty s extrémně dlouhou trvanlivostí. Taky se o nich dá ale mluvit jako o skupině, se kterou je zábava (žádné upjaté intelektuálství, ale chytlavé beaty a nápěvy). Má-li se určit jeden přívlastek, co je bude charakterizovat, nedá se říct nic jiného než psychadeličtí. Minulé album Merriweather Post Pavilion vyšlo před osmnácti měsíci a pořád se najde nějaký důvod o něm mluvit.

Jejich nové video ke skladbě Guy’s Eyes z poslední desky se s tímhle nesnaží nic udělat (natočil ho režisér Joey Gallagher a pomohl mu Charlie Smith). Je jako reklama na letní pohodu někde v San Franciscu. Moře, surfování a dobrá nálada, válení se v písku, žluté kytičky, holky, ženy z minulosti a na všechno dohlíží duch Briana Wilsona z Beach Boys, když točil jejich jedinou pořádnou desku Pet Sounds. Takto charakterizovaný klip ale vydá koncem června kdekdo; všichni jsme dnes retro, důležité je, jakým způsobem a co vůbec bereme ze stroje času. Tady jde hlavně o formu. Zastřené, ale pořád dobře čitelné barvy; spousta záběrů, které vypadají, jako by je autoři nabrali někde v 50s, možná ve 40s; umělecké, ale pořád hlavně pop. Vzpomeňte si na poslední záběr z filmu Barton Fink od Joela a Nathana Coenových.

Reklama