V soutěži o nejkopírovanějšího současného umělce průběžně vítězí Steve Ellison, uměleckým jménem Flying Lotus. Skladatel, producent z Los Angeles, autor alb 1983, Los Angeles, Cosmogramma; poslední dvě jsou ve svých letech – 2008 a 2010 – jedněmi z nejdůležitějších. Tyto kvality jsou právě zpětně potvrzené oním průběžným prvenstvím mezi kopírovanými muzikanty dneška (jeho tvorba je zásadní studijní materiál pro nositele na jaře nového, dnes už starého, stylu chillwave).
Jeho styl je elektronika. Na začátku kariéry dělal wonky, abstraktní hip hop (ten hip hop, do jakého se nerapuje, ale klidně by se mohlo; jen beaty, jen rytmy), pak se dostal k IDM, typickému pro typický sofistikovaný elektronický label Warp; v určitých momentech posledního alba – hlavně když s ním zpíval Thom Yorke z Radiohead – to vypadalo, že by mohl být autorem chytrého éterického popíku, k němuž by si najímal vokalisty a vokalistky.
Jedním z jeho dobrých zvyků je, že po vydání alba po fanoušcích hází EP. V roce 2008 po desce Los Angeles to byla dokonce série o třech dějstvích. Letos to vypadá jenom na jednu kolekci k doplnění Cosmogramma (podle něj: deska k zasněnému lítání vesmírem. Pattern+Grid World teda vyšla koncem září. Vhodná bude hlavně pro ty, kterým se nelíbila právě ta poloha potenciálu éterického popíku, protože si mysleli, že Flying Lotus by měl zůstat žánrově uvězněn právě v elektronice a temném hip hopu beze slov. Přání se jim plní.
Flying Lotus je v sedmi nových tracích opět wonky, jako když začínal. Akorát je tentokrát všechno tak nějak lehčí a prosvětlenější; temnota začátků je neopakovatelná. Rozhodně se ale také vyplatí vidět video ke skladbě Kill Your Co-Workers; animovaný klip, kde teče spousta krve v hranatých kostičkách a vidíte spoustu vtipných transparentů, jež ulicí nesou roboti.